Thursday, March 11, 2010

Orka Spela Teater...

Orka Spela Teater, är namnet på vår grupp. Om jag förstod det hela rätt har vi kommit överrens om detta och ah... det säger väl en hel del om oss måste jag säga. Handlar väl om att orka vara serisös, vi vill visa något annat, vi vill lyfta fram något mer än bara teater teater. Fick en läxa till dagens möte att tänka lite mer kring de ämnen och känslor vi nämnde gången innan och jag hade till och med tänkt på en monolog och ett framförande, blev inte som jag tänkt mig från början, en del improvisation och så men det var skoj och jag tror de uppskattade det och tycket det var roligt för de satt och skrattade och delade med sig, även när jag framförde det hela.

Var lite nervös innan men så här efteråt är det typ värre, det var inte själva blåttandet av mig som var det svåra, jag är jag och det är lugnt utan mer mitt framförande, hur väl jag håller mig där på scen, vad som behöver rättas till, vad jag behöver tänka på osv. men det gick bra. Tagga ner lite och använda pauser för att skapa är något jag bör tänka på men för att vara första gången av framförandet samt att jag haft en vecka på att utveckla det så blev det bra även om jag gick ifrån min grundtanke. Om ni undrar vad det handlade om får ni vänta tills vårt framträdande.

Jag är även rädd för att jag tar plats, och att ta plats.

Nu skall jag sova, skall dra till Partille imorgon och vara där runt nollsju:trettio / nollåtta:nollnoll, jag skall ju börja på mitt nya jobb ! 1204 Is No More ! Kan inte säga hur skönt det verkligen är, lär väl säkert komma dit, inventera och kanske hoppa in någon dag men det är längre inte min primära arbetsplats. Så jävla gött att komma till något nytt, att få vara med från start och bygga upp något nytt.

Buss 74
Angered Centrum Läge H
Partille Centrum Läge 3

Avg: 07:02
Ank: 07:27
Mot: Partille centrum

Blå Express
Partille Centrum Läge 2
Kvastekulla Läge B

Avg: 07:30
Ank: 07:35
Mot: Jonsered

No comments: