Tuesday, March 23, 2010

Kärringjävel...

Det som skulle bli en lugn kväll blev allt annat utom just detta. Jag satt i Lerum från någon gång efter sex till kvart i nioMarlene den jävla fittan kom och lämnade bilen som hon skulle ha lämnat typ tre timmar tidigare ! Detta är min kusins f.d. fru som mina föräldrar har kontakten med, varför vet jag inte... Fick inte ens en ursäkt av kvinnan, skulle väl skällt ut henne där och då men fick inte mitt tillfälle samt att jag är väl aningen konflikträdd och slutade med att jag åtminstone fixade hennes telefonnummer och skällde ut henne. Inte fått något svar. Hon hade lånat bilen vid elva eller ett, kommer inte ihåg (orelevant) men hur som helst skulle hon åka till IKEA då, när jag gick av tåget och hem till mina föräldrar så svängde jag inom deras bostad då hon kanske kommit hem. Skall noteras att jag kom in i Lerum någon gång runt tio över sex och det kanske tar max fem minuter för mig att gå dit, då fick jag till svar att hon åkt till IKEA för en halvtimme sedan.

Hon åkte alltså kanske halv sex, kvart i sex när pappa hade sagt till henne att jag kanske behövde bilen runt sex-sju tiden. Hon har ju stora jävla problem den kvinnan, hon kanske borde se till att skaffa sig en egen jävla bil istället. Det bästa är ju att hon hör inte av sig innan hon åker, eller medan hon är där och förklarar att allt dragit ut på tiden, det är pappa som ringer, flertalet gånger och skickar sms och pratar in på telefonsvar och tillsist svarar hon... Då är hon hemma och detta efter att jag cyklat förbi ytterligare en gång och bara tittat till ifall bilen kommit, precis när jag svänger av ser jag att hon svänger in. Tar mig hemmåt vilket tar ett par minuter för att det är isigt och fanskap, sitter en stund där hemma också innan pappa ringer igen (det är då han fick svar) och då skall hon bara plocka ur varorna och komma upp. Det har då säkert gått 10 minuter sedan att jag kom hem och lägg till där 5 minuter till så har vi en kvart och sen tar det väl ytterligare en kvart innan hon tillslut dyker upp. Hon ber så hemskt mycket om ursäkt, detta är fan inte första gången hon är sen och inte hör av sig. Själv är jag på väg ut i hallen för att möta upp henne också och väntar mig en ursäkt då det är jag som väntat på bilen, då har hon redan vänt på klacken och börjat gå.

Borde väl gått efter henne och skällt ut henne där istället för att skicka ett mess när jag kommit hem (fick be pappa om nummret) men bättre än inget känner jag, hon har som sagt inte svarat på det. Det bästa var att det luktade mat i hela bilen, så hon har naturligtvis hunnit ta sig bekvämligheten att stanna till och fixa mat också. Folk säger att man väljer inte vilka man är släkt men och det är väl sant men man kan fan välja vilka man umgås med och detta är en person som jag verkligen inte umgås med.

2 comments:

sys said...

Vilken jävla bitch! Så gör man bara inte!

Bra att det löste sig i alla fall =)

Noa said...

Hehe. Ganska kul med en särskrivning som faktiskt inte är sär, utan funkar rätt bra.
Hon verkar ju onekligen både vara en kärring och en jävel :)