Sunday, July 26, 2009

Transition...

Jag insåg något ganska fantastiskt idag, hade varit och handlat i min nya klänning eller vad det nu är som jag köpte i London förra helgen och eftersom den har ganska korta eller snarare väldigt korta ärmar så kan jag inte ha någon av mina t-shirts under (förutom en) och därför gick jag bar under denna. Hade naturligtvis kallingar och byxor på mig men min överkropp var bar. Hur som helst så när jag kom hem var jag oerhört varm för att jag varit ute och rört på mig och ansträngt mig, är ju inte så jätte frisk så det tar på krafterna. Tar av mig den och slinker förbi min spegel i hallen och ser mig själv i spegeln och inser hur fantastiskt lyckligt lottad jag ändå är att bara kunna ta av mig ett klädesplagg, tvätta bort smink, eller ta bort några andra attiraljer och plötsligt bli en man igen.

Viktigt att poängtera att jag alltid ser mig som en man men att när jag transar så går jag utöver mitt fysiska kön och visar ytterligare en del av mig. Måste säga att det är oerhört svårt att förklara men försöker mitt bästa och har någon frågor är det bara att ställa dem. Jag går inte in i någon roll, jag försöker inte bli eller vara något jag inte är, jag lever bara ut en del av mig som kanske inte så ofta får utrymme. Detta mest för att behovet inte finns där och det är helt okej också.

Vill bara försöka förklara min glädje och lättnad över min flexibilitet och jag är så glad att detta fungerar för mig och att folk stöttar mig.

2 comments:

Noa said...

Sådär känner jag med, varje gång jag plockar av mig attiraljer och framför allt när smink tvättas bort.
bästa stunden på veckan brukar det vara...
jag gillar att sminka mig och 'vara någon (något) annan, men sen när det blir noa i spegeln igen kan man slappna av liksom.

Tomten0 said...

Ja men verkligen, fast det är ju Ändå jag och det är verkligen skönt att få leva ut den delen också men som du säger så tar det på krafterna också.