Wednesday, July 22, 2009

En Första Sista Önskan...

Tänkte börja skriva på mitt testamente / sista önskningar utifall något skulle ske. Eftersom jag inte exakt vet hur jag juridiskt sätt skall uttrycka mig för att detta skall vara giltligt så hoppas jag åtminstone att mina önskingar efterlevs.

- [ Vill bara poängtera att jag inte har några direkta planer på att få detta uppfyllt inom den närmsta tiden ] -

* Först och främst så vill jag definitivt inte begravas i en kista.

* Jag vill inte ha någon som helst kyrklig cermoni då jag inte är religös ser jag absolut ingen relevans i detta.

* Jag tror jag redan är en donator men skulle nu mina papper försvunnit eller vad som helst så vill jag att så mycket som möjligt av min kropp doneras bort för och främst till folk som är i behov av mina organ för att kunna fortsätta leva sina liv. Jag vill att allt möjligt skall doneras bort, de kroppsdelar som ej är brukbara för donation får mer än gärna ges till forsking, skulle helt enkelt vilja att så mycket av min kropp går till nyttig användning. De kanske få delar som möjligen blir kvar vill jag gärna att de kremeras alternativt att de frystorkas (läste någonstans att det var det nya och mer miljövänligt). Bryr mig visserligen inte så mycket om miljön, ta bara något billigt. Elda upp skiten i en tunna på gräsmattan, jag bryr mig inte.

* Är det nu så att ni känner behov av att ha en viloplats för mig så vill jag inte ha en gravsten,
ta gärna en natursten och i så fall vill jag gärna att ni graverar in följande:

Här Bor Jag:

Lars-Göran Jansson

Lerum 1985
Angered 2007
Här (Vilket år det nu var jag möjligt flyttade dit)

Ni fattar säkert, om jag nu flyttat någon mer stans innan jag dör så får ni gärna gravera in det. Känner ni för att använda dag och månad är det okej. Kanske lite morbidt men jag tycker det är underhållande. Måste se det hela lite från den ljusa sidan ibland också, tillåta sig skratta.

* Skulle jag av någon anledning köra ihjäl mig själv så ber jag er att ni spelar Cornelis Vreeswijk - Lasse Liten Blues cermonin. Viktigt att detta sker om jag kör ett fordon av typ automobil, motorcykel eller dylikt. Alltså skulle inte gälla om jag blir överkörd medan jag går någonstans, ifall jag cyklar och kör ihjäl mig. Vet att jag är lite specifik men hey man dör ju bara en gång.

* Skulle även vilja att detta avsnitt av South Park spelas upp på cermonin, Tweek Vs. Craig - 3.04. Detta är oerhört viktigt att det visas, tror ni kommer att förstå efter ni sett det. Naturligtvis finns dvdn att finna i min bokhylla. Skulle nog vilja till och med att det är det första ni gör när ni får reda på det, bara titta på avsnittet så får ni ett hum om vad jag anser om hela sörjeprocessen. Fan orka sitta och mope around.

// Liten side note, det hade varit grymt att få spelat upp lite av Jam också.
Hela begravningsprocessen bara för att lätta på stämingen, Jonte vet vad jag menar.

* Tänker inte göra någon specifik uppdelning av mitt bohag på bloggen men det jag ber av er, vänner och familj är att ni funderar på vad saker och ting kan ha haft för betydelse för vissa personer. Kan om möjligt finnas någon nedklottrat i någon av mina dagböcker och skall försöka göra det så enkelt som möjligt att finna allt detta efter att jag har dratt. Ser till på något vis att det jag äger är specifierat till olika personer. Det får dock bli ett senare skede.

* Något som hade varit awsome är en sista bildIt Für Alle eller ah den heter ju inte så men, en riktigt go och oskön bild i min stil. Problemet är bara att det hade varit svårt om det inte varit så mycket kvar av mig men hade nog fortfarande varit skoj dock så tror jag ingen annan hade tyckt de varit så roligt, för stunden åtminstone. Inget jag ber er göra men en kul grej. Det som hade varit bäst är ifall man hade alla personer jag skulle donera organ till hållandes var sitt organ i händerna och med en text som:

- Now you can collect them all !

Orka ta döden seriöst... fan efter livet händer det inte så mycket mer, åtminstone inte så jag ser på saker och ting.

*
Good For You !

No comments: