Sunday, July 26, 2009

Kategorisera...

När jag skall försöka ta tag i hela biten med att gå och testa mig för könssjukdomar blir det hela plötsligt väldigt bökigt. Efter lite om och men så hittar jag fram till Sahlgrenskas hemsida och hittar 3 stycken menyer:

Könsmottagningen Sahlgrenska - Här verkar det bara vara drop in och tidsbokning för de som misstänker att de har någon könssjukdom (antagligen inte för mig).

Gayhälsan - Detta är för MSM:are, alltså män som har sex med män vilket jag definitivt skulle kunnat gå under för någon månad sedan men nu känns det lite som om jag skulle ljuga om jag gick dit. Har ju i princip lagt av med det då jag inte riktigt finner det att vara min grej. Dock har jag ju haft sex med män det senaste halvåret så ah...

Sesammottagningen - Här känns det som om jag passar in bäst då det verkar som om det är drop in för även de som bara vill testa sig för säkerhets skull och inte har några symptomer men de öppnar inte igen förens den 14:e aug.

Måste säga att jag är lite kluven och vet inte riktigt vart jag skall vända mig, tänkte jag ringer och hör med Ungdomsmottagningen Nordost och så kanske jag kan testa mig där alternativt säga vart jag skall vända mig.

No comments: