Monday, July 27, 2009

Sjuk & Arbets(lös)...

Asså fan det suger så jävla mycket att bara sitta i sin soffa och inte orka göra något. Det är så illa att det är jobbigt att ens försöka sova, allt blir bara bökigt och too much of a hassle... självklart hade allt varit fine and dandy om jag bara inte gått till jobbet i torsdags och kanske varit hemma på fredagen men istället så försöker jag jobba och allt skiter naturligtvis. Hur som helst tog jag mig till slut i kragen och ringde Magnus och sa att jag inte orkar dyka upp imorgon, så han fixade så att jag är ledig ytterligare två dagar och han frågade även om jag inte skulle lika väl vara ledig torsdagen eftersom det ändå var den enda dagen jag jobbade denna veckan. Självklart sa jag att jag blir nog frisk tills dess men att han kunde kolla åtminstone. Får väl se det som ett litet framsteg att jag åtminstone ringde in och sa att jag inte kunde jobba, istället bara för att bita ihop och försöka som jag brukar göra. Även om det i slutändan blir värre för precis allt och alla.

Naturligtvis så har jag blivit lurad ännu en gång och nu var det Stockholm Pride som lurade mig och fick mig tro att en rad artister som var stora under 90-talet skulle uppträda på Münchebryggeriet på fredag men icke ! De skall uppträda på stora scen inne på området och det innebär att man får pröjsa 300 kr för att se dem istället för 180 kr, visserligen handlar det om futtiga 120 kr och det kommer nog lätt vara värt att punga ut 300 kr för att se alla dessa artister men det är inte det som trycker. Texten var lätt misstolkande förut, den var väldigt fattigt skriven förut och det har tillkommit info under tiden och till slut via 90's hemsida så får jag reda på sanningen.

No comments: