Thursday, July 21, 2011

Stel & Semesterslut...

Är så jävla stel idag, var hos Packen hela gårdagen och la golv hos honom. Jag har gjort bättre förr men det blev helt okej ändå. Lite småmissar som man gjorde här och där men men sånt som sker. Har fortfarande inte sökt ett enda litet jobb än. Jag har inte riktigt haft tid. Fått träffat min nya chef också, han verkar vettig än så länge och han och Carlos verkar ha styrt upp det hela ganska bra hittils. Det gör ju sitt att få in lite folk som jobbat ett tag, särskilt nu efter att så jävla mycket folk har dratt.

Någon verkar ju ha informerat Måns om att jag är på väg bort, kanske inte jätte lyckat med tanke på att det är lite svårt att förklara mig och reda ut saker och ting när man är på semester. Sånt som sker, han verkade förstå och ville väl bara mest ha klarhet i det hela och verkade hoppas uppriktigt på att jag skulle stanna och se hur det artade sig. Förklarade att jag blir nog kvar ett litet tag till även om jag söker jobb så försvinner jag inte nästa vecka liksom.

Idag fick jag upp väggfästet jag fick av Jonte efter mycket om och men. Det var en jävla massa bök med att få tag på grövre maskinskruv som skulle platsa i tvn:s skruvhål. Hittade ju inga på Jula och fick nöja mig med vanliga bultar som visade sig vara för långa så det blev till att dra till K-Rauta för se om de hade maskinskruv där, de hade det men inte den storleken jag ville ha så då tog jag med endast 4 stycken bultar av den längden jag trodde mig behöva men självklart fick jag med mig en som var kortare. På grund av detta så fick jag sitta och skära i gummipackningen för att skiten skulle passa sen så började en av gängorna på tvn fukka sig och jag var så nära på att bara slänga hela skiten i golvet.

När jag tillslut fått på armarna där jag trodde jag ville ha dem så märkte jag att det inte kändes rätt och jag skulle justera dem lite, nä men då skulle en av bultarna vägra skruva loss sig så det blev till att bara ha dem där de satt. Väl när jag borrat upp hålet i väggen och skulle dra i de franska skruvarna jag köpt på jobbet då hade jag fan ingen hylsa som var stor nog och eftersom jag hatar att vänta så drog jag ner till Jula, köpte den fasta nyckeln jag behövde och började skruva i första skruven för att komma så långt som möjligt innan pappa skulle dyka upp med min brors nyckelsats.

Precis när jag blev klar med den första skruven så dyker ju han upp självklart. När jag väl fått allt på plats, väggfästet på väggen, tvn på väggfästet och mig själv placerad i soffan inser jag att "fan tvn är lite sne", nä men då har jag lyckats få väggfästet lite på sniskan och det skulle behövt åka upp 0,5 - 1 cm på högra sidan för att få den helt rakt och sen så kändes det som om jag ändå trots allt satt fanskapet lite väl högt, men vem fan orkar bry sig nu ?

Det får vara så ett tag, kanske fixar skiten när jag köper en ny tv.

No comments: