Saturday, July 30, 2011

Sömn...

Inte sovit så här bra på månader, för första gången på ett antal månader så känner jag att jag verkligen fått en god natts sömn. Har alltid vaknat upp så många gånger tidigare, gått på toa, vänt på mig, försökt somna om osv. men för första gången på riktigt länge så känns det som om jag nästan fått sova igenom en hel natt utan att medvetet vaknat upp. Visserligen vaknade jag upp en gång och gick på toa samt kanske vaknade en eller två gånger till för att vända på mig och somna om men jag har fått sova ordentlig, vila ut och kunnat slappna av. Det känns verkligen som om mitt mående har påverkat min sömn en hel del.

Eftersom jag inte riktigt håller koll på varje natt hur jag sover och inte för direkt någon data över detta så kan jag ju inte vara säker men känslan jag har är att det var länge sedan jag vaknade upp och kände så här utsövd. Ännu längre sedan var det lyckades sova igenom en hel natt utan att vakna upp. Att verkligen gå och lägga sig och vakna upp stunden senare och märka att det är nästa dag och dags att gå upp.

No comments: