Sunday, July 17, 2011

Sahlgrenskasemestern (2)...

15/7 - 2011 (Salhgrenska)

16:27

Sitter på Sahlgrenska på grund av att jag hade problem med lungan förut idag. Kände ett tryck på högra lugnan, särskilt när jag andades in och ringde sjukvårdsupplysningen efter ett litet tag för att få råd. De vill att jag skulle åka till vårdcentralen för att kolla upp det och det hela slutade med ambulansfärd till Sahlgrenska. Inte riktigt det här jag hade planerat för dagen.

17:47

Har fått mitt hjärta tittat på och det verkade vara bra och mina blodprover var okej, skall få röntga lungorna och ytterligare ett blodprov och läkaren trodde att jag skulle kanske få åka hem ikväll.

18:37

Röntgat lugnorna, Jonte och Sol har varit här och de drog precis. Även tagit blodprov så väntar väl bara på svar.

20:46

Sverige vann mot Frankrike med ett sjukt jävla mål. Nu väntar jag på mina senaste resultat. Ger dem till nio, sen skall jag fan höra vad som sker.

21:43

Jag blir kvar, de tog ett sista blodprov och alla mina värden har sett bra ut.

22:43

Försöker dra mig till sömns.

Strax efter elva så kom en av sjuksköterskorna in och frågade mig om inte läkaren hade varit inne och pratat med mig var på jag svarade honom att hon inte varit inne och det verkade som om jag trots allt skulle få åka hem. Segt att inte man kunde fått de beskedet lite tidigare men men glad var jag i alla fall för att få åka hem. Alla var oerhört trevliga och hjälpsamma från de att jag kom till vårdcentralen i Partille till att jag åkte hem från Avdelning 93Sahlgrenska.

No comments: