Thursday, June 23, 2011

Det Börjar Ljusna...

Det har faktiskt varit en riktigt bra dag idag, först så var jag och träffade min psykolog och hon styltade upp mina problem och promblematik som jag har. Till exempel vad jag vill ändra på, vad jag gör för mycket, vad jag gör för lite och så var det någon punkt mer, allt för att försöka få det hela lite mer greppbart och någon slags översikt på det hela. Eftersom jag har världens sämsta minne så kommer jag inte riktigt ihåg vad som stod vart någonstans osv. men det kändes bra. Fick med mig lite lappar på där jag skall registrera "negativa, automatiska tankar / känslor".

Kändes ganska vettigt.

Sen drog jag hem till min bror och träffade Lotta och fågelhajen som sov hårdare än en död fisk och var inte alls nöjd över att bli väckt för att bli matad, men ärligt talat vem fan hade inte blivit grinig om man blivit väckt mitt i natten för att någon jävel vill trycka i en mat ? Kort efter så drog vi ut och sprang, dock så började min fot bråka typ halvvägs och den fortsatte att bråka ännu mer efter att jag drog in till stan och shoppade lite. Får väl fortsätta ta det lite lugnt och simma lite istället och kanske ut och gå en stund och se ifall det fortfarande känns jobbigt.

Min dator har även skickats så jag hoppas att jag kan åka och hämta den snart, gött som fan kommer det bli !

Har även fått en del av pengarna Madde var skyldig mig, det känns bra... jag är glad, glad för att jag äntligen börjat få tillbaka mina pengar, glad för att det visar att vår relation och allt jag lagt ned i den har varit förgäves. Det var ett tag jag verkligen trodde nästan fullt ut, att allt var någon väl genomarbetad plan för att jävlas med mig och att jag bara varit den mest godtrogna människan i världen och lämnat ut mig helt och hållet för att sedan få allt bortslitet och spottat och sparkat på. Så är dock inte fallet och för det är jag glad och jag kommer kunna lägga det här åt sidan sedan och gå vidare för det har plågat mig men nu kan jag verkligen på riktigt börja fokusera på annat. Det är även skönt att fått prata ut och kanske rett ut en del frågor med Madde det senaste veckorna / månaden och för det är jag även glad, även om vi aldrig kommer återgå till hur det var innan så är det bättre än när vi inte hade någon kontakt alls och ända jag kände var besvikelse, sorg, avsky och hat.

Det börjar så sakta reda ut sig en del på hemmaplan vilket är oerhört skönt, även om allt är långt ifrån så börjar gammal skit lösas upp och jag börjar kunna ta mig vidare. Är fullt medveten om att det inte bara är uppförsbacke resten av vägen men jag tänker försöka ta åt mig och njuta av det så länge som det håller i sig. Jag tänker också skynda jävligt långsamt.

No comments: