Wednesday, June 1, 2011

Begravning...

Har bokat flygbiljett upp till Stockholm den 17:e, min farmor begravs då. Satt först och kollade på tågbiljetter och de var i princip lika dyra, det sjuka var att det var ibland billigare att åka 1:a klass än 2:a klass. Är lite underligt att det är så pass lång väntetid för begravningar, är det verkligen så mycket pappersarbete och så mycket folk som dör hela tiden att nästan en månad från det att man dör tills man begravs ?

Något jag nästan alltid tyckt om är orgelmusik och det är faktiskt ett antal psalmer som jag tycker är väldigt fina framförda just på orgel även om jag inte direkt kanske är så förtjust i just budskapet. En av dessa är ju
st, 231 - Oändlig nåd mig Herren gav (Amazing Grace). Jag är ju inte kristen, eller religiös för fem öre, jag har gått ur Svenska Kyrkan och jag vill ju inte ha en begravning men eftersom jag är död så spelar de väl egentligen igen större roll. Har skrivit ett inlägg tidigare om mina önskingar och jag har även noterat några i mina fysiska dagböcker. Sedan dess har jag skaffat mig en lägehet och ja, det hade ju varit fint om ni fixat till den lite till ifall det skulle vara så att jag dör (inte för att jag har tänkte det men man vet aldrig), mest bara för att ni åtminstone skall få tillbaka alla pengar.

Jag ser Helst också att Arre åtminstone får bo tiden ut som är skriven på det senaste kontraktet och att hon betalar den hyran som är satt, resten hoppas jag kan betalas ur min egna ficka om inte så hoppas jag att ni hostar upp resterande del. Om det nu är så att hon vill bo kvar. All möjlig vinst som görs på lägenheten vill jag dela upp i två lika delar till mina syskonbarn, är det så att jag har fler än två hoppas jag att det delas lika mellan alla. Det gäller allt annat ni kanske väljer att sälja, sätt in allt på sparkonton till barnen som de får tillgång på deras 18 års dag. Vad de väljer att göra med dem upp till de själva, förslagsvis till en god investering för framtiden men som sagt de väljer vad de nu må vara helt och hållet själva. Som jag säkert skrivit i tidigare inlägg och i mina dagböcker så hoppas jag att ni tänker till hur ni väljer att göra med mina ägodelar.

I första hand kolla om det är någon i familjen som vill ha något av det, hör sedan med gärna med mina närmare vänner och se ifall de skulle vilja ha något eller ifall de tror det är något speciellt som jag tror någon skulle uppskatta mer än någon annan. Det är det viktigaste av allt, att det kommer till nytta och att det som ges bort kommer till någon som verkligen förstår värdet och använder det. Som tex. min KF-Box även om jag tror (inte säker) Solveig har tittat en del på det så skulle jag vilja påstå att hon inte är lika stort fan av det som Victor, han och jag har ägnat många timmar åt att titta, diskutera och andas KF och känns därför ganska rimligt att han skulle få den. Skulle det nu vara så att han redan har en likadan eller inte känner att han vill ha den hör då runt med andra personer.

Är fullt medveten om att detta inte är ett legitimt dokument men jag hoppas ändå att min vilja efterföljs.

Skulle det vara så att Madde skulle vilja komma på begravningen eller vad det nu blir för cermoni så låt henne göra det. Vi håller på att försöka bena ut all skit som hänt det senaste året. Inte så att vi kommer bli vänner igen men åtminstone hoppas jag på att kunna gräva ned stridsyxan. Jag hoppas ni åtminstone informerar henne, jag tror jag hade velat det om rollerna hade varit omvända.

No comments: