Monday, February 21, 2011

Min Kropp Klagar...

Min fot är helt fukkad så där som den brukar bli ibland. Jag har en taskig kropp... min rygg har begärt om semester men jag nekade den igen. Lyckades slå sönder lampskärmen i Arres sovrumm som jag håller på att renovera. Skulle haka av dörren och ställa bort den så den inte skulle vara så ivägen och tänker inte på lampan i taket och smällde till den, det var väl så där lyckat...

Packen var min riddare i glimmrande rustning idag när han kom förbi och hjälpte mig riva lite tapet. Sitter vid datorn för att ta en paus men jag vette fan om jag pallar att göra mer idag. Kanske hade varit drygt 1-1½ timme kvar att fixa så man kan sätta igång och spackla igen men min kropp vill inte mer. Kommer säkert få en massa skäll av folk snart igen på att jag måste ta det lugnt och de har väl rätt och jag skulle väl ha sagt samma sak ifall rollen varit omvänd. Enda jag vet är att jag gör så gott jag kan och så får jag se hur långt jag kommer. Hoppas innerligt att jag hinner klart. Varför väljer man tzatziki, enbart som sås till tandoorikyckling och ris ? Orkade inte käka på donken så det fick bli att smaka bajs i munnen i ett antal timmar. Blev donken sen ändå, orkade inte fixa käk hemma.

No comments: