Thursday, April 8, 2010

Öhh...

Holy christ ! har jag inte varit hemma på fyra dagar ? Shit... jag insåg att det var fyra dagar sedan jag skrev ett inlägg på bloggen och sen dess har jag mest jobbat och sedan träffat folk till sen timme för att sedan gå och lägga mig, känns som om jag aldrig har tid att träffa folk eller att vara hemma. Vilket inte riktigt är sant, jag träffar ju folk ändå hyffsat ofta eller försöker i alla fall och jag är hemma lite då och då men jobbar fan extremt mycket för att vara mig. Har väl snittat ungefär 11 timmar / dag och har jobbat ungefär 230 timmar sedan den 12:e mars då jag började. Så det är väl förhoppningsvis förståeligt att jag inte har så mycket tid eller ork över till att träffa folk, tyvärr...

Som tur eller hur man nu skall se det, hade jätte gärna spelat lite teater ikväll men vår lokal var upptagen av en annan grupp som skulle ha genrep. så det blev inget av det denna dag vilket gynnade mig ganska mycket för jag hade en del disk stående och jag skall dra till Falun imorgon så då hade den stått ett antal dagar till vilket inte hade varit särskilt fräscht. Tog mig fan en jävla timme att varva ner innan jag kunde börja sätta igång disken och hade jag gått på teatern idag så hade jag kanske kommit hem runt 9-10 tiden, kanske tagit kring en timme innan jag började göra något och då hade klockan kanske varit runt 11-12 och innan jag ens skulle vara i närheten av att kunna gå och lägga mig.

Behöver packa och fixa iordning för imorgon och bestämma mig huruvida jag skall ta mig hem efter jobbet och ta tåget sen eller åka direkt från jobbet, tåget går nämligen strax innan 18 så då måste jag åka hemmifrån typ senast 17, senast... och ifall jag skall vara hemma en stund innan 17 så behöver kanske ta mig från jobbat lite innan 15 för att hinna med bussen som går 15.30 så jag är hemma till runt 16 men då är det fortfarande lite små knapert med tid om jag inte har packat allt, kanske bara hem, ta en dusch och byta kläder för dagen. Behöver dumpa mina bilder också, inte för att jag lär fylla mina minnen men kan vara bra att få de gjort också. Fan kommer känna mig
skyldig inför att gå så tidigt med tanke på att jag ändå brukar gå runt 5-6 tiden typ vilket är "tidigit" ändå med tanke på att de andra brukar köra minst till 7 typ men å andra sidan jobbar jag nog mer effektiv tid de timmar jag är där än vad de gör medan jag är där.

Säger inte att de slappar eller slöar runt, de jobbar på som fan men känns ändå som om de tar mer raster och pauser än vad jag gör, dricker kaffe, tjötar lite skit osv. men men fan skit samma, jag sliter och jobbar fan hårt, de tycker jag gör ett bra jobb och jag jobbar kanske bara lite i överkant än vad jag borde och vad jag orkar med men det är ju nog inte så mycket kvar så det är bara att hålla ut. Försöker ändå gå hem när jag blir för trött och känner att jag inte kommer få ut något mer vettigt utav arbetsdagen så ah... det funkar nog ganska bra.

Fan Tony verkar bra nöjd med mig och min jobbprestation, Tony är min regioschef. Alla verkar ändå ganska mån om att se till att jag inte jobbar ihjäl mig och att jag trvis och att jag förhoppningsvis kommer att göra det framöver på min nya anläggning. Henke var förbi och även han är fortfarande mån om mig, hörde sig för så att jag inte blir lurad på pengar eller dylikt då de som jobbar för etablering tydligen har månadslön och det var något med deras o.b. men jag förklarade som det var att jag är lovad timpeng och det är det jag har gått inför och har inte varit något snack om något annat, samt att jag har papper påskrivet för mina timmar osv. jag jobbat så tror inte det kommer vara några problem. Väldigt snällt av honom att tänka på mig och se till att det går rätt till.

Får granska min lönespec. extra när den kommer nästa månad. Borde ju få löneökning också, dels på grund av att jag påbörjat mitt 3:e år på Byggmax samt att Handels fått igenom ett avtal som innebär en löneökning på 4,7 %.

No comments: