Sunday, April 4, 2010

2 År, Hur Länge Kör Vi...?

Jaha, då har man jobbat på Byggmax i 2 år nu då. Vem fan hade trott det ? Blir ju säkert kvar ett tag till om inget oväntat händer. Har ju jobbat i Partille i 3½ vecka redan och lär väl som sagt bli ett tag till innan jag rör mig där ifrån, en ny anläggning, nya jobbarkompisar och en ny kundkrets. Det är väl något för att hålla kvar mig över sommaren skulle jag kunna tänka mig.

Nu är bilderna inte direkt tagna från samma plats för det hade först och främst inte varit möjligt, eller jo det hade det varit bara det lilla problemet är att det står en vägg typ 1½ meter fram där jag stod vid första bilden. Visst ser man inte allt som har hänt och den väggen man ser på båda bilderna blev ju klar ganska snabbt men skit samma.

Det har varit en levande process som mest inneburit en jävla massa saker som flyttats fram och tillbaka för min del, allt bara för att kunna ta emot mer saker och ställa ivägen för att nästa dag flytta på dem och göra plats för mer saker och så rullar karusellen på.

Visst har jag hjälpt till med annat, målat, dragit kablar, spacklat, satt gips, slängt och städat undan skit men mest har jag varit den lilla hjälpredan som haft flertalet bollar i luften för att sedan få en ny uppgift som antingen skall prioriteras först eller bara tas efter alla andra 500 saker jag skall göra innan. Naturligtvis blev det oftast så att man blev avbruten flera gånger om dagen då det kom lastbilar istället som skulle lossas och så fortsatte evighetskarusellen som aldrig skulle ta slut.

Skall dock noteras att jag nästan alltid haft jävligt roligt även om det ibland varit mycket att göra och dagen har känts lång vissa tillfällen så har jag i slutändan alltid varit glad över att få jobba här och få jobba med de personer jag jobbar med just nu. Även om jag inte kommer att jobba med dem framöver då de bara är här och ser till att skiten blir byggt och sen drar vidare och fortsätter bygga på andra anläggningar så är jag väldigt glad att få jobbat med en hel hög med kompetenta människor som vet vad de sysslar med. Inte för att jag har haft det på Hisings Backa men bara det att till större del så har man ju inte haft det så ah... skönt att få jobba med folk som kan sina saker samt att jag inte träffat kunder på 3½ vecka heller gör ju mig knappast ledsen.

No comments: