Friday, April 16, 2010

Det Är Gött Att Jobba Pôjkar (2)...

06.50 - 14.40 (fredag)
Ledig (lördag)
Ledig (söndag)
08.40 - 19.45 (måndag)
06.50 - 17.50 (tisdag)
06.50 - 18.50 (onsdag)
06.50 - 23.50 (torsdag)

06.20 - 21.30 (idag) - 16:e april
06.45 - 16.30 (lördag)
09.45 - 16.30 (söndag)
Ledig (måndag)
Ledig (tisdag)
06.45 - 19.30 (onsdag)
Ledig (torsdag)

Jag har upplevt det förut under den här månaden jag har varit med och byggt upp anläggningen men för varje dag som gått så har det bara växt och kännts mer verkligt och genuint samt att jag har kunnat tagit det åt mig. Jag har jobbat hårt, jag har ställt upp, jag har varit en
biddragande faktor till att vi har kunnat öppna i tid. Byggarna, Patrik, Per, Simon & Abbe; Etableringsgänget, Ronny, Kalle, Malin & Claes (med Nicklas i spetsen), detta är personer som verkligen förtjänar stor ära i att det ser ut som det gör och även jag är med i denna grupp. Haft så jävla skoj och varit en sån jävla upplevelse att få vara med om detta och jag känner mig lyckligt lottad, ärad och betrodd för att jag fått vara med.

Jag känner att jag har fått extremt mycket tillit från min kära Regionschef Tony som jag helt ärligt känner att jag kan prata med om de skulle vara något och han skulle verkligen lyssna på det jag har att säga och ta det i beaktning. Sen har jag ju också blivit betrodd och fått mycket ansvar från min Platschefs håll, mycket mest för att han är helt ny inom Byggmax och kan inte rutiner och byggbraschen men även, och detta är nog inte en helt liten del av det heller, just det faktum att jag är en person man kan lita på, en person som är ganska självsäker i det han gör och någon som inger respekt och är pedagogisk (förutom när man jobbat 5 dagar på raken, minst 11 timmar / dag och sovit sista natten 3 timmar och sen kört en heldag på det). Jag tar verkligen åt mig av de lovord jag fått höra och jag inte enbart hör och förstår vad de säger utan det sjunker även in och jag kan till stor del erkänna det för mig själv, jag har kommit ytterligare ett stort steg framåt till att bli en människa som jag strävar efter att bli (ett erkännande i mig själv). Jag är helt övertygad nu om att detta var helt rätt väg att gå, jag har mer att ge inom Byggmax och så som det spela ut sig så kommer jag definitivt få ut en massor av det i personliga erfarenheter och jag kommer att växa ännu mer som människa framöver.

Detta är nog antagligen en av de få eller möjligtvis den enda gången som jag verkligen kan se något sånt här och känna det i förväg, erkänna det och känna in det. Sjukt är det... jag har även varit vaksam och noga med att sluta när jag behöver för att inte helt bryta ihop, även om det kännts tungt och varit fysiskt krävande och man har varit helt slut och bara kommit hem för att sova och gå till jobbet så har jag haft kul när jag väl varit där. Nu sa jag ju naturligtvis ifrån också då vi skulle börja rulla på vårt schema och då skulle jag bli tvungen att köra 10 dagar på raken och det hade väl gått men överhängnade risk att jag förr eller senare hade gått i väggen, sen dels också att man kan fan inte göra så. Jag sa som det var men kunde fortfarande varit lite mer rak på sak hur som, jag fick som jag ville och lite där till, ledig både mån och tisdag (nog lika bra det).

För er som läser denna blogg och känner mig och vill umgås så kan jag säga att jag tänker göra så lite som möjligt och vara hemma så mycket som möjligt så kanske kanske att jag kan ses en liten stund på tisdag, tänker ta måndagen och ha det för mig själv. Inte heller något jag brukade göra förut, samma sak med svara i telefonen vissa gången, kunde ju hända att jag stängde av duschen för att svara osv. nu låter jag den ringa på tonlös ifall jag känner för det och ringer upp sen för att jag känner att jag kan ta den tiden för mig själv. Är det viktigt ringer personen upp igen och då svarar jag nog direkt. Jag vågar och jag lär mig framför allt att jag har gränser och vad de innebär, något som jag inte direkt haft förut.

Så vill ju bara tacka Malin, Kalle, Claes, Ronny, Patrik, Abbe, Simon och Per samt de som kommit från Hisingsbacka och Kållered och hjälpt till att fixa i ording ""min"" anläggning. Den är ju fan nästan det med tanke på att jag lagt ner så mycket själ, tid och kraft i den för att sedan också jobba i den. Så tack så jätte mycket allihopa ! Ni är helt underbara och fan, kämpa på med nästa jävla anläggning !

No comments: