Thursday, April 8, 2010

Arvika, Fortfarande En Biljett I Min Ägo...

Asså fan jag är fortfarande tvekande kring huruvida jag skall dra på Arvika i år eller inte, lineupen är inte världens bästa, visst har de en del schyssta band men fortfarande inget som gör att jag måste dit. Nu har de visserligen slängt fram att Danger kommer i år igen, så det börjar bli en del som hade varit schysst att se men Putte I Parken i Karlskoga lockar fan ganska mycket också. Då deras lineup är:

Adept
Amanda Jenssen
Andreas Grega
Billie the vision & the dancers
Bruket
Carolina Wallin Pérez
Corroded
D-A-D
Danko Jones
Europe
Hoffmaestro & Chraa
Hästpojken
Invasionen
Kite
Maskinen
Masshysteri
Melissa Horn
Mixtapes & Cellmates
Monty
N*E*R*D
Name The Pet
Oskar Linnros
Royal Republic
Satan Takes A Holiday
Skilla
Skinny Puppy
Takida
Teddybears
The Ark
The Baboon Show
The Bloody Beetroots Death Crew 77
The Haunted
The Hives
The Knockouts
The Mary Onettes
The Sounds
Timo Räisänen
Tomas Andersson Wij
Val and The Bitches
[Ingenting]

Nu är det typ verkligen bara ett band som gör att jag vill dra dit, Skinny Puppy de andra kommer mer på köpet, visst är de inte fy skam men det är ju för Skinny Puppy jag skulle åka, så då skulle det bli 1295 kr för 4 dagar vilket är ganska okej. Får se hur jag gör, har ju inte direkt någon semester upplagd eftersom jag har ett nytt jobb och så.

Lineupen till Arvika är:

Agent Side Grinder
Anna von Hausswolff
Babyshambles
Chromeo
Corroded
Cristian Dinamarca
Danger
donkeyboy
Dufvan
Dum Dum Girls
Familjen
Four Tet*
Handen på Hjärtat
Harald Björk
Holy Ghost!
Hypocrisy
IAMX
In Flames
Invasionen
Jinder
JJ
Kent
Lenka
Leæther Strip
Makthaverskan
Markus Krunegård
Maskinen
Mattias Alkberg
Miike Snow
Mixtapes & Cellmates
Name The Pet
Nitzer Ebb
Ou Est Le Swimming Pool
Owl Vision
Regina Spektor
Robyn
Shout Out Louds
Simian Mobile Disco
Steso Songs
Super Viral Brothers
Takida
Teddybears
The Golden Filter
The Tiny
The Twelves
Universal Poplab
Verkstaden
Volbeat
When Saints Go Machine
Wolf
[ingenting]

Här är det ju mer band jag vill se men har redan sett en del av de och fortfarande inget som gör att jag verkligen måste åka så vi får se vart det bär av. Fortfarande inte bestämt mig angående Metal Town:

Rammstein (GER)
In Flames (S)
Bullet For My Valentine (UK)
Amon Amarth (S) NY!
Sabaton (S)
Coheed & Cambria (US) NY!
Garcia plays Kyuss (US) NY!
Kreator (GER)
Dark Tranquillity (S)
Finntroll (FIN)
Nile (US)
Sonic Syndicate (S)
Hatebreed (US)
69 Eyes (FI)
Brian "Head" Welch (US) NY!
Adept (S)
Raunchy (DK)
Dream Evil (S)
Bleeding Through (US)
Between The Buried And Me (US)
Cynic (US)
Raubtier (S)
Antichrist (S)

Visst så kommer Rammstein men deras senaste skiva är verkligen värdelös... men å andra sidan så kommer Finntroll hade varit lätt värt att bara se dem typ sen så kommer ju Dark Tranquillity och lite annat som kanske hade varit skoj att se.

No comments: