Monday, August 17, 2009

Närmare 174 Cm Panik...

Under ett bra tag så har jag och Madde debbaterat våra längder och hur långa vi egentligen är och jag har haft ett lite mindre problem med huruvida lång jag är då jag fått lite olika svar mellan 176-178 cm under ett par års spann vilket är ganska störande, åtminstone har jag sett detta som ett problem. Jag har alltid varit kort, liten och spinkig och var väl omkring 150 cm när jag gick i 9:an kanske (kanske lite längre) och det var inte förens i gymnasiet som jag började växa till mig även lite mer än vad jag ville (när det gällde på bredden). Hur som helst så har jag inte direkt funderat kring detta så mycket under de senaste åren och alltid sett mig som något mellan 176-178 cm tills Madde kommer och ifrågasätter detta, nu är det så att hon är någon cm längre än vad jag är.

Senast hon mätte sig var hon 176 (detta var något år sedan) och påstår att hon fortfarade skulle vara samma längd vilket skulle göra mig kring 174 cm och detta skulle i värsta fall innebära att jag som mest tappat 4 cm. Skulle detta nu varit fallet hade min värld raserats (åtminstone kändes det så), jag hade då i kanske över 5 år om inte mer trott att jag var mycket längre än jag verkligen var.

Jag hade levt i en lögn, visst jag är lite under medellängden för män men åtminstone är jag inte super kort vilket jag skulle känna mig om jag endast var 174 cm. Detta är naturligtvis bara så jag känner mig och har säkert mycket med att jag länge var minst i familjen, bland mina kompisar osv. det blev lätt att man blev en hackkyckling mycket på grund av ens fysik. Hur som helst så har denna konversation intensifierats och mer och mer bevis från Maddes sida som skulle styrka hennes antagande om att hon endast var 176 cm men tillslut klarade jag inte av att gå omedveten och blev bara tvungen att kolla hur lång jag var. Jag tog hjälp av min gode vän Charles som fick göra på det klassiska viset och lägga en bok på mitt huvud och dra ett sträck, det visade sig att jag var kring 176 cm. För något mer exakt mått får jag väl bege mig till en polistation alternativt mäta mig nästa gång jag är hos en läkare.

No comments: