Monday, August 24, 2009

Grotesco...

Olof du får fan ursäkta men Grotesco var fan riktigt jävla uselt, jag led igenom knappt 2 avsnitt innan jag fick nog av skiten. Det var kanske någon sketch som jag satt för mig själv och tänkte "ha, det där var lite roligt", jag skrattade kanske en enda gång men i övrigt blir man bara förbannad över hur tråkigt det är. Det hela är en satsning från SVTs Humorlabbet där 8 olika grupper gör varsitt pilotavsnitt för att sedan bli uttagna till att göra 8 avsnitt av deras serie. Jag har inte sett de andra pilotavsnitten så jag skall inte uttala mig men jag vette fan vad som gick åt helvete när Grotesco plockades upp, fast det kanske bara är min åsikt.

Förra gången Humorlabbet var igång så var det helt fantastiskt och extremt underhållande, vet dock inte hur de hade gjort den gången med pilotavsnitt osv. enda jag kan säga om den omgången att det var sjukt jävla bra och synd att skiten inte släppts på dvd för de var fan det bästa bland svensk humor då och ligger bra uppe i toppen bland svenska humorserier i min bok.

Det som förvånar mig är att jag verkligen tycker så illa om det att jag blir upprikigt förbannad och sur bara jag tänker på tv-serien, till skillnad från Olof som tycker det är bland det bästa som gjorts på riktigt länge inom svensk humorsatsning. Grejen är ju att vi har ganska lik humor och att det blir en sån här clash var för mig oväntat och lite tråkigt, hade sett fram emot att få se något underhållande.

No comments: