Friday, February 27, 2009

Stockholmsfredag...

Sitter hemma hos Martin just nu, han är i skolan och skall dra på jobbet sen och slutar väl runt 8 om jag inte minns helt fel. Vaknade för drygt en timme sedan och var helt säker på att jag hade legat och dragit mig till 1-2 tiden, kändes som jag legat i sängen i evigheter (skön som fan var den). Handlar väl bara om att jag är van att gå upp lite tidigare än just 10.

Igår var man på Berns och såg The Prodigy, tog inga bilder dock. Hade med mig kameran men orkade inte dra med den och tur var väl de med tanke på hur jävla mycket folk hoppade och knuffades där jag stod och man kan ju gärna inte vara sämre.

Det som var lite synd var att basen var så jävla hög och flera av låtarna var det svårt att höra vad de sjöng eller över huvudtaget vilken låt det var vilket gjorde mig lite putt. Var så pass illa att jag kände mer för att stanna hemma och sova (då jag varit uppe sedan sju) istället för att vara där. Helheten var dock skit nice ! jävlar vilken spelning och jävlar vilket röj det var ! Nallar några bilder från Rock Foto och hoppas att de inte misstycker, länkar ju till bilderna och skriver vem fotografen är så det borde vara lugnt.

* Fotograf: Petter Brandt

Det som var jävligt synd var att de inte spelade Thunder från deras senaste skiva Invaders Must Die tyckte att den verkligen saknades men vi fick höra gamla hits som Smack My Bitch Up, Breath, Poison, Firestarter & Out Of Space som verkligen tände publiken. Från de nya albumet spelades, Omen, Invaders Must Die, Take Me To The Hospital, Colors och avslutningsvis (när de gått av scen) Stand Up, är dock aningen osäker på om jag glömt någon låt eller om det var några av dessa som inte spelades men skit samma. Skall tillägga att de inte spelades i den ordning som jag skrivit dem i.

Vi skulle varit lite mer folk från Götet som skulle sett Prodigy men tyvärr så blev det inte så och jag förstår att på grund av att spelningen var på en Torsdag samt att det kostar trots allt lite pengar och inte alla som har så gott om det just för att man pluggar så är det fullt förståeligt. Jävligt synd dock för det hade varit ball som fan ifall man varit flera och ifall det styrts upp lite bättre. Blev att vi hastades oss iväg in till stan och sen så skyndade jag mig ifrån puben vi satt på för att få en bra plats, men men det blev nice ändå och jag tror folket som var där är extremt nöjda.

Bara så vi är klara på en punkt här, jag har sett The Prodigy ! Kan ju säga att om någon hade sagt det till mig för ett halvår sedan hade jag verkligen inte trott på det. Galet att de fortfarande finns typ men ännu mer galet är att jag har fått sett dem !

* Fotograf: Petter Brandt

1 comment:

Anonymous said...

riktigt jävla koolt! :D