Saturday, February 14, 2009

Jakten På Bokstäverna...

Jag hittade ett K här om dagen, ännu har jag inte sett fler bokstäver men jag har gett upp hoppet och jag kommer inte sluta leta förens jag har funnit dem alla.

Har även hittat på än massa andra saker, som att bitte bara går att använda som ett vädjande
i en fras när du vill att någon skall göra något för dig och inte som något substitut för tack när detta då uppfylls. Detta efter att jag frågade två tyskar på jobbet lite hjälpligt på tyska, engelska och svenska.

Vad har jag mer hittat på ? Pappa har varit här och hjälpt mig lägga klart mitt parkettgolv i hallen och satan i gatan va snyggt det blev. Dock är det rödare än vad jag hade för mig och det sjuka i det hela är att visningen jag hade med mig hem för att se hur det skulle se ut är ännu rödare än det som nu ligger i hallen.

Jag har även varit med på tv idag (eller det kommer väl visa sig lite senare i höst om jag kommer med) när jag var hemma hos Tull så var SVT där och filmade lite medan jag och Tull umgicks. Kändes lite små udda att ha en kamera över axeln alternativt stirrandes på en men men vad gör man inte för lite fame and glory.

Var i väg och skolinformerade förra veckan ute i Olofstorp och fick fan en present för besväret som numera sitter uppe på min vägg i hallen, blev glatt överraskad. Fin var den också.

To Péco har fått sig en ny vas och Eda har fått tagit över To Pécos gamla och Bengt tog Edas så klart.


Fastighetsskötaren har äntligen varit här också och bytt min toa dörr så nu har jag en vit dörr utan en massa hål i, istället för en grå, tråkig och tillsynes insparkad dörr. Visst nu är inte bilden den bästa men herre jävlar vad det gör skillnad, skall lätt rugga upp de andra dörrarna och måla om de för jävlar vilken hemsk färg det är. Har även fått klartecken att börja renovera och ha mig också, har ju väntat på att få höra huruvida jag kan få ersättning eller få betalt för att få målat och hela lägenheten och det får jag, eller snarare jag får material till det. Så lär väl bli att börja med vardagsrummet som ser värst ut.

Jag har fortfarande en massa att skriva om men jag tror inte jag orkar ta mer idag, för jag är fakking pooped. Lite mackätande och sånt innan sovdags dock, imorgon skall jag försöka ta mig upp hyffsat och få städat och diskat lite innan syster och hennes pojkvän kommer. Det lûser sig skall du se.

No comments: