Saturday, January 13, 2007

Väntan...

Klockan tickar på,
Visaren går sakta framåt,
Jag vet inte vad jag skall göra,
Jag vet inte vad jag skall skriva,
Jag vet inte ens vem fan jag är.

Borta med vinden,
Borta med den [fittiga] orkan vinden.

Jag vet inte vad som kommer ske,
Är jag rädd ?
Är du rädd ?
Vi sitter i samma båt,
I samma jävla båt mitt på torra land…

Är det en och samma eller flera ?
Avgör du,
Jag vill inte bestämma.

Jag skriver för att det skall ta tid,
Jag skriver för att lugna nerverna,
Jag skriver för att slippa bli kåt,
Jag skriver för att slippa bli rädd,
Jag skriver för att jag vill behålla lugnet.

Det är lite som pardans men vem är det som styr ?

Rad efter rad fyller jag pappret med skit,
Skit som någon stackare tvingas läsa,
Skit som kanske kommer att säljas,
Vem bryr sig ?
Du gör det definitivt inte,
Jag ger blanka fan va du säger,
Jag ignorerar dig vackert…

– A true [random] slut...

Har jag använt den meningen förut ?
Orkar jag leta ?
Varför ens bry sig…
Svara mig då !
Hora !
Ilskan får ett telefonsamtal,
Ilskan får ett underhållande telefonsamtal,
Ilskan från ett underhållande telefonsamtal som är taget ur kontext,
Ilskan från ett underhållande telefonsamtal som är taget ur kontext för min egna njutning.

No comments: