Sunday, January 21, 2007

Jag Vill...

Mitt ryggslut värker,
Jag vill ta kökskniven och
köra in den i ryggen för att skära bort det onda.
Jag har en blogg,
Jag skriver en massa på den men är det någon som läser den ?
Ifall de gör de, har ingen något att säga ?

Kanske inte borde säga något,
Jag läser en hel del utan att svara,
Utan att kommentera,
Utan att göra ett skit.

Det är något som inte stämmer,
Det är något som inte känns bra,
Min hjärna oroas för något jag inte känner till,

Jag har en del förslag men inget tycks platsa hålen,
Hur skall jag bli hjälpt när inte ens jag har några svar ?

Det har gått så långt att även jag har fördömt snön,
Har jag blivit en av er ?

Har jag det vette fan vad jag tar mig till,
Vintern vände mig ryggen till,
Nu vill den be om förlåtelse,

Våren var redan här så åt helvete med vinter-fan-skapet.

Jag vill vara kåt,
Jag vill vara igång,
Jag vill träffa människor,
Jag vill jobba,
Jag vill resa,
Jag vill ta risker,
Jag vill göra allt jag inte vågar,
Jag vill stå under mitt eget kommando,
Jag vill bara bli frisk,

No comments: