Friday, January 19, 2007

7 Timmar I Den Älskvärda Staden Göteborg...

Ytterligare en tidig kväll,
Ytterligare en tidig morgon,
Ytterligare en väntans dag.

En dag fyll med frost och kyla,
En oktober morgon i januari,
En dag med en kort och värmande tågresa,
En bättre dag…



- Lånad Från CRD.se

Iggy Pop
fyller mina öron med The Passenger,

Det är en passande låt,
Jag är en passagerare,

En passagerare på ett tåg,

En passagerare på mitt livståg.
En resa som alltid slutar på samma sätt,
En resa där jag inte vet vart [ändhållplatsen] dyker upp.


En sollapande dikt,
En dikt om Göteborg,
En dikt med Janne Josefsson,
En shopping dikt.

Sittandes på Gustav Adolfs Torg lapar jag i mig solens strålar,
För tidsfördrivets skull skriver jag nu,
Jag skriver för att minnas,
Jag vill minnas värmen,
Jag vill komma ihåg ljuset,
Jag vill återuppleva en bra dag.

Med rosa älsklingar gör jag stan osäker,
Jag går över allt,
Jag går för jag kan,
Jag gå för att det är skönt,
Jag går för att må bra,
Jag går för att jag mår bra,
Jag går för att överleva.

Trots saknaden av snö och kyla välkomnar jag ljuset och värmen,
Jag är trött på mörker och regn,
Jag förtjänar detta vädret,
Jag behöver detta vädret.

I väntan på Sys skriver jag mer,
Jag kladdar mer i min svarta bok,
Mitt portabla diktogram,
Min portabla livräddare.

Efter sju timmar på stan med shopping, väntan, fika med Sys, shopping med Sys och en liten måltid med Sys. Detta lyckades jag skrapa ihop:
  1. 101 saker du skall göra inan du dör - 129 kr
  2. Absolutely Faboulous (Box) - 349 kr
  3. Flight 93 - 99 kr
  4. Den Här Kalendern Kommer Att Förändra Ditt Liv 2007 - 139 kr
  5. Diskborste (Svart Plast) - 20 kr
  6. Nagelborste (Genomskinlig Svart Plast) - 15kr
  7. 1001 Cocktails - 99 kr
  • Totalt: 850 kr

No comments: