Monday, January 15, 2007

Vaken...?

Vafan gör jag vaken ?
Klockan är fan 06.52 man skall inte vara uppe nu...
Jag skall fan inte upp förens om 2½ timme, helvete!

Men det är chill, sitt och lyssnar på:
Navid Modiri & Gudarna - Dags För Slagsmål

Väntar även på att mitt ägg skall bli klart medan jag
skakar på rompan... det var nice som fan med frükost.

I väntan på något bättre så sitter jag och lyssnar på lite [Laibach] och tittar på OZ.

- Deutschland, Deutschland über alles...

En nyhetsmorgon [paus] och fortsatt skrivande.

- feel the music...





Det är mörkt,

Solen har inte [vaknat] än,
Det förunderliga är att jag redan varit vaken i flera timmar.

I ytterligare tre timmar skall jag fördriva min tid innan vi ses,
Vi möts i ett [fyrkantigt] rum,
Vi samtalar i ett kalt rum,
Vi resonerar i ett lugnt rum,
Vi åtar oss uppgifter i logikens rum.

Du blir dagens samtals ämne,
Du och allt annat är alltid dagens samtals ämne,
Medan [Die Krupps] ljuder ut ur högtalarna försöker jag fortsätta min dikt,
Den tar en ny vändning…

En vit, rofylld och varm jacka kanske väntar ?
En stor sal med många finklädda gester kanske väntar ?
Ett [välkomnade] fall kanske väntar ?
Ett monotont och tråkigt liv kanske väntar ?
Jag vet inte vad som väntar,
Jag hoppas bara det är något jag kommer att välkomna.

Dikterna bara flödar på,
Inget annat fyller mina a4 sidor längre,
Mer och mer skriver jag men tröttnar aldrig,
Det bara kommer...

Frågan är bara hur mycket jag hinner att skriva innan jag skall gå,
Frågan är väl snarare hur mycket jag vågar skriva innan jag går.

Frågor är något jag gillar,
Frågor är något jag ofta ställer,
Jag ställer tysta frågor,
Jag ställer omöjliga frågor,
Jag ställer dumma frågor,
Jag ställer idiotiska frågor,
Jag ställer irrelevanta frågor,
Jag ställer alldeles för mycket frågor.

Jag bara skriver,
Jag bara skriver en massa goja,
Det känns bekant,
Det känns som om jag redan behandlat allt detta.

Jag skriver bara för skrivandets skull,
Jag skriver bara för att ha något att göra.

När [crashar] vi egentligen…?
Till höger kan du se vår vinge lysa flammande gult,
Har ni något att komma med så säg det nu,

Personalen ombord vi tacka er för tålamodet ni haft, det är snart över,
Kaptenen har visst något att yttra innan vi flyger in i bergstoppen,

April, april, vi kommer inte alls flyga in i någon bergstopp.

Vi kommer att crasha i havet…

- Insomnia hits you like a fork in the summer heat.

- Imse, vimse, spider, eating your brains out...

- Dust to dust and a shitload of money to me...

- Saving up [eyelids] before the winter comes.

- Putting a kibosh on you just like Pagliacci did on Nedda...


Jag är förbannat trött,
Måste fan knapra kaffebönor eller nått för att hålla mig vaken,
Snart är det bara två och en halvtimme kvar, whish me luck…

No comments: