Tuesday, January 30, 2007

Jag Kan Flyga...

Du sitter förtvivlat och berättar om din flygrädsla,
Den rädsla som hållit kvar dig i så många år,
Jag försöker lugna dig,
Jag förklarar hur ofarligt det är,
Du verkar lugna ner dig,
Jag får uppfattningen att du skall flyga redan nästa dag,
Jag försäkrar dig om att det kommer gå bra,
Vi säger hej då och lägger på.

Nu står du där,
Du är redo för att flyga,
Du intalar dig själv att det är inget farligt,
Du kan flyga,
Du behöver inte vara rädd.

Någon skriker till,
Du öppnar ögonen och inser att du pratat högt,
Du förklarar att du är bara lite flygrädd och ber om ursäkt,
Han förstår inte vafan du pratar om men du lyssnar inte,
Nu är du redo,
Redo att ta luft under dina vingar.

Nu gäller det,
Du spänner hela kroppen,
Du känner hur vinden blåser i håret,
Du känner hur härligt det är att flyga,
Snabbare och snabbare faller du mot marken,
Besviket konstaterar du att du inte fått kontroll på det hela,
Du hinner aldrig inse det stora misstag du just begått.

No comments: