Saturday, August 11, 2012

Pogs...

Vet inte riktigt varför jag kom och tänka på POGs men jag gjorde det och måste ta och dela med mig det sjuka som skedde på vår skola när jag gick i lågstadiet. Jag tror det var när man gick i 4:an som det verkligen "slog igenom" och kom till Sverige, vi snackar alltså 1994 kan ha varit 95-96 också, inte helt säker när vi "spelade" med dem och hur länge de fanns kvar men är ganska säker på att det var hyffsat kortvarigt ändå. Hur som helst så den sjuka hysterin som kom från de vuxna, som alltid slår till när barn börjar anamma nya stilar och trender, var bara helt jävla galen. Det hade uppmärksammats att på vissa pogs stod det 88 typ på ett klot eller vad som helst och detta var ju helt otänkbart och skandalöst ! Exakt vad som skett eller vem som sagt vad, vet jag inte men någon hade ju kopplat att den 8:e bokstaven i alfabetet var H och detta skulle då i praktiken innebära att det stod HH och detta i sin tur blir ju då naturligtvis Heil Hitler.

Så vi fick helt enkelt inte ha sånna i skolan, just för att någon "snilleblixt" gjort den extremt långsökta kopplingen att talet 88 skulle kunna kopplas till Heil Hitler, jävla hysteri... man vill ju liksom "gå tillbaka i tiden" och fråga lärarna som uppenbarligen kom på detta och fråga vafan problemet var. Jävla nötter...

No comments: