Saturday, August 18, 2012

Altanrivning...

Var hemma hos mamma och pappa i Lerum och hjälpte till att riva altanen som stått sedan 1994, den börjar bli lite "ranglig" samt att pappa vill bygga ut den lite. Så var där från typ två till strax efter åtta. Blev nästan klar med att riva skiten, imorgon blir det till Byggmax och köpa virke till den nya och riva klart resten, skall bli skoj att få hjälpa till och bygga lite. Antagligen kommer bror min vara med också.

Dagens Lärdom: Fick lära mig att gå på toalett med en 2-åring inte alltid är "okomplicerat" men lite kiss på händerna har ingen dött av. Är också helt övertygad om att även om min kära systerson kanske inte kan kommunicera "fullt ut" så är han lättare att ha och göra med än många av mina kunder och fan så mycket smartare.

Han är uppfostrad, lyssnar och kan skilja på rätt och fel vilket många som är mer än dubbelt så gamla som mig inte kan. Förstår varför "respekten för de äldre" inte existerar, de anser sig att ha levt tillräckligt länge och "tjänat samhället" nog för att sedan bara kunna bete sig precis hur som helst. Tror "se ut som folk" är lite mindre "viktigt" än att kunna "bete sig som folk", åtminstone tycker jag det.

No comments: