Sunday, June 24, 2012

Sjukgymnastik Dag 2...

Vad skall man säga ? Man känner sig lite "små fåning" när man ligger på golvet och gör sina "små övningar", det är ju inte riktigt samma sak som att "gå på gymmet" eller ut och springa men det märks att det är muskler som tränas likaväl. Det är fan sjukt jobbigt men jag försöker verkligen ta detta på allra största allvar, jag vill kunna komma ut och träna igen och jag skall ta det vackert i någon månad till nu tills jag åtminstone har träffat min sjukgymnast någon mer gång.

Övningarna För Dagen:

Knävecksknip - 3 x 10 sek (Det gick bra, det är jobbigt men det går att göra utan större problem)

Liggande benlyft - 3 x 20 (Det var rusktigt svårt men jag klarade det, dock körde jag utan vikter)

Framsida stupläge benlyf - 2 x 10 (Förbannat jävla svårt, får inte riktigt till heller när jag ligger på min högra sida)

Tåhävningar - 3 x 30 (Ett djärvt försök, tror jag skall försöka köra på 2 x 20 eller 3 x 10 istället)

Sittandes till stående - 1 x 10 (Detta var också oerhört svårt och inte säker på hur långt i eller ut jag skall sitta samt hur jag skall göra med benet jag inte belastar)

No comments: