Saturday, June 16, 2012

Frölunda Torg & Jobbsökeri...

Frölunda Torg, Fredag 15/6 - Strax Innan 13.00.

Det har verkligen hänt saker sedan jag var här sist. Det har verkligen blivit gigantiskt ! Jag har inte varit där sedan 2007-2008 kanske och det var verkligen en helt annan syn som mötte mig. Det jag kom ihåg var att det var en enda stor jävla byggarbetsplats och man såg bara en massa kranar men nu har det verkligen förändrats och det största och mest positiva tycker jag nog var ändå spårvagnshållplatsen som praktiskt taget var en jävla bunker innan. Det kändes väldigt öppet och fräscht. I min jakt på bilder på Frölunda Torg så kom jag över denna information, "I dagsläget används busshållplatsen av 27 000 resenärer dagligen" - detta var 2011, det är mycket jävla folk ! 

Var jätte fint där inne och kan verkligen tänka mig att åka ut dit för att "shoppa" någon gång. Se vad de har liksom. Tyvärr har de lyckats att försöka "efterhärma" de jävla betongklumpar som redan var uppförda på 50 eller 60-talet kanske ?

Som man kan se här så har man Frölunda Torg mellan de vita höghusen.
Uppe i västra hörnet har vi rosafärgade lägenhetskomplex som har
spårvagnsspåren strax till höger om sig som leder in till stan
om man följer bilden "uppåt".

Nu har jag ju naturligtvis använt mig av Instagram och på något vis "förskönat" höghusen som man ser men problemet var bara att man fick verkligen känslan av att man åkte in till "Betongdjungeln" och det kändes oerhört instängt och tråkigt. Färgerna och designen på husen var fantasilösa, det sista man behöver på Fölunda Torg är ytterligare gigantiska höghuskomplex. Det blir så jävla opersonligt, instängt, tråkigt och påtvingat, jävligt synd att när man satsar på att bygga nytt att man tar något som redan känns så typiskt för denna förort. Åkte ändå hit nästan 5 gånger i veckan i 3 år, så man har ju ändå en liten "koppling" till stadsdelen.


Var också synd att man bara sett till att fixa insidan och de nya delar av Fölunda Torg men inte passat på att bygga om exteriören som vätter mot själva torget, det ser väl ut som det gjorde för nästan 50 år sedan.



* 
Bara Betongförort.



No comments: