Saturday, June 23, 2012

Midsommar...

Midsommar, det blev väldigt lugnt "firande" då det "bara" blev jag, Nicklas och Nadia men det var oerhört trevligt. Vi fixade oss lite Västerbottenpaj (jag har typ halva kvar i min kyl), potatis, någon köttbit och sedan åt dem två sill. Självklart blev det någon öl, lite snaps och några groggar men knappast någon "fyllefest". Efter en utomstående måltid blev det lite monopolspelande (där jag inte vann), det hela gick ganska fort utför och tog slut efter att jag gav upp för att jag hamnade på ett av Nicklas gator med parkeringsgarage och blev tvungen att betala summor jag inte riktigt hade råd med och det hade varit okej om jag också haft möjlighet att ha pakeringsplatser eller garage men eftersom jag inte hade det och de andra två hade det så var det bara att "packa ihop".

Det sjuka var liksom att jag aldrig direkt hamnade på några gator, antingen fick jag kort, hamnade på de olika fordonen eller så kom jag på Mackinaw Peach eller Pendant Publishing och därmed efter typ 3-4 varv hade jag knappt några gator och när nästan allt var uppköpt så kom dödsdomen, Nicklas och Nadia bytte varsin gata typ rätt av och visp hade de tre gator av varsin färg, på samma länga ! Det känns lite "orättvist" men fan sånt som händer ibland.

Jag lyckades ju också "som vanligt" att köpa på mig för mycket öl, det blev 14 olika öl och bara 2 av dem var av svenskt ursprung, nämligen Staropramen och Lapin Kulta. Jag drack 4 öl totalt, någon snaps samt någon grogg som Nicklas så snällt blandat ihop åt mig. Jag borde försöka lära mig att kanske köpa 6-8 öl istället, så har jag "så det räcker" och ifall det skulle "ta slut" så får jag väl bara hålla mig till läsk eller vatten, inte hela världen bara det att jag behöver inse faktum att jag inte alls dricker de mängder öl eller sprit som jag gjorde förr i tiden.

No comments: