Saturday, June 23, 2012

Sjätte Dagen...

3 Saker Jag Är Tacksam För - Dag 6

Jag har börjat med mitt "träningsprogram" och fan va svårt det var.

(Någon som kan tyda vafan hon skrivt skall fan vara stolt över det, för jävlar va svårt det är att läsa. Även om jag vet vad övningarna handlar om så är det fan inte lätt. Visst är skrivstil bra för att det lär en att skriva mer sammanhängande och mer "följsamt" men samtidigt så får det en att bara skriva en massa "jibberish". Skit samma, övningarna var fan jobbiga men förhoppningsvis kommer det bli lättare med tiden, det kommer dock ta ett tag.

Det sjuka är att jag skall egentligen kunna göra flera av dessa med 2 kilosvikter och typ 3x20 utan problem och det blev snarare så att jag knappt orkade köra 3x10 utan vikter. Känns ganska frustrerande och man skäms lite för att det känns som om man har helt och hållet har misslyckats på ett prov som man utan problem borde ha klarat av.)

* En kompis bara helt oväntat köpte mig en massa Nugatti.

(Jag blev oerhört glad och är oerhört glad, jag kan fortfarande inte riktigt greppa "varför". Jag värderar mig inte särskilt högt och gång på gång underskattar min vänskap till folk och för det skäms jag för att jag inte "ser" eller "märker" detta och för att jag hela tiden vill ligga i "framkant" och på "plussidan".

Är ju helt fel att tänka så men svårt att bryta mönster men förhoppninsvis kommer det jag håller på med nu att ändra på mitt sätt att tänka till att bli mer positiv.)

* Att ta disken var bara något jag gjorde utan större "problem".



Tidigare Dagar:

* Jag fick städat upp massor här hemma.
Jag har fått äta en fantastisk god middag.
En lugn och stilla kväll.
Min chef försökte "pimpa ut mig" till sin polare.
Har äntligen fått reda på vafan det är med mina fötter, men särskilt vad jag kan göra åt saken.
Filmkväll med Sara. 
Den extra halvtimmen jag gav mig själv imorse för att få lite sovmorgon var guld värd !
Japanerna och deras fantastiska sport, Bo-Taoshi, där det går ut på att du skall skydda din stolpe från att bli vält av motståndarlaget.
Onsdagen och dess "nya" smeknamn, Lilla PatteKlämmardagen. 
Glad för att det är städat och fint på gården, det känns lite hoppfullt.
Dagen har gått smärtfritt fram på jobbet, fått inventerat en del.
Kände mig nere i varv och väldigt avslappnad när jag kom hem.
Att jag är ledig idag. (Trodde igår kväll / inatt att jag skulle jobba, visade dock sig inte vara så)
Att jag tagit i tu med mina ledproblem och kontaktat en sjukgymnast.
Att jag börjat med detta projekt och att det kommer att få mig vara mer positiv.

No comments: