Monday, June 4, 2012

Att Spara Eller Att Tjäna Pengar, Det Är Frågan...

Dagens (Felskrivna) Nyhet: 
Ett års fängelse för fildelare
En 34-årig hallänning döms till ett års fängelse för brott i samband med fildelning. Enligt Varbergs tingsrätt gjorde han mer än 2 000 skyddade verk tillgängliga för allmänheten, utan att ha lov till det. Det var musik, filmer och spel. Mannen tjänade mer än 1,5 miljoner kronor på verksamheten, utan att betala skatt.
Han döms för medhjälp till brott mot upphovsrättslagen, grovt bokföringsbrott och grovt skattebrott, uppger TV 4 Nyheterna Halland. www.gp.se
Är det bara jag eller borde det inte stått att han sparat 1,5 miljoner ? För om han nu tjänat 1,5 miljoner borde det väl stått att han sålt sakerna vidare på något sätt ? Även om man till vardags ofta säger att jag "tjänade 150 kr på att tanka där" så har man faktiskt inte fått pengar utan man har bara kommit undan lite billigare och där med sparat pengar. Det blir liksom lite otydligt i detta fallet, så jag hörde av mig till GP och sa vad jag tyckte, får se vad de säger.

No comments: