Thursday, November 17, 2011

Zwölf...

Jag flashar runt på stan och sprätter pengar. Igår var jag och handlade lite böcker, film, drack öl, fikade, ät mat, åt mer mat, piercade mig, gick på bio och hade bara en dag som bara var till för att få lite mer välbefinnande här i livet.

Som vanligt
när jag går och piercar mig nuförtiden så är det mest som en bisyssla, "något att göra under tiden", denna gång skulle jag bara köpa lite nya smycken just för att jag behövde minska dimensionerna på en ring och en stav som var lite stora och så precis innan jag skulle gå så frågade jag vad de trodde skulle passa mig rent estetiskt ifall jag skulle göra någon mer och då kom en av dem med förslaget på en Earl eller Erl.

Jag har varit lite skeptisk till den tidigare och det är inte många jag funnit den särskilt snygg på men så tänkte jag att vafan, den går alltid att ta ur om det är så samt att de kan sitt jobb. Så jag bokade en tid en halvtimme senare och tog en fika under tiden. Sen var det bara att "sätta igång", detta var verkligen en annorlunda piercing att göra, det var en ny upplevelse. Det var liksom et
t mindre smärsamt stick fast som mer "drog ut på sig". Detta tydligen då för att piercaren körde utan tång då man trycker ihop huden och gör ett snabbt och "intensivt" stick medan denna är lite mer "uttdragen" men det hade väl sina "fördelar".

Just i detta nu är den lite "sne" och som jag trodde beror det antagligen på att den är svullen och därför inte riktigt "ligger rätt" får se om ett par veckor hur den lägger sig, kan ju vara så att den faktiskt är sne men då blir det bara till att göra om och göra rätt. Har fortfarande inte orkat pierca om den labrett jag har haft i läppen sedan 2005, den skall ju egentligen sitta ett snäpp till höger (sett från betraktarens ögon) men men har inte orkat.


För att svara på funderingar jag hade eller snarare "föreställningar" och som säkert folk har, nej den är inte alls ivägen för mitt synfält. Tittar jag rakt fram så märker jag knappt den, tittar jag i sidled så är det något som finns där men det är som när man tittar ner mot sin näsa och råkar glimta sin överläpp lite halvt sådär fast den är inte så stor del av ens synfält. Så det är ju skönt... hade nog kanske tagit ut den annars, en annan sak var tydligen att är man en frekvent användare av glasögon kan det bli jobbigt, numera kör jag ofta med keps eller mössa och kör inte på mina solisar så vi får väl se framåt våren kanske hur det ter sig. Än så länge så har jag inte "tagit ut" någon av mina piercingar eller "ångrat" dem. Har visserligen gått ned från 10 / 12 mm till örhänge för att jag kände avsaknaden och det var trots allt tanken från början men hittils så har alla stannat kvar, ibland bara bytt smycke men de är kvar och jag hoppas på många fler lyckliga år med dem.


Det hettade till på jobbet förut idag, jag och ett par reglar hade en dispyt. Jag förlorade. Det var verkligen en sån smärta som inte riktigt gick att skaka av sig och visste inte hur mycket det skulle forsa efter att jag tog bort handsken, det var verkligen ett sånt läge där det kunde vara så att det inte blivit något förutom att huden blivit röd och det kunde vara så att när jag tog bort handen och trycket att det bara skulle bildas en stor jävla pöl på marken, riktigt så illa var det inte men jag märkte att jag blödde och det gjorde förbannat ont så det var bara till att gå in till butiken och torka sig.

Det var lite värre än jag trodde, det blev ett ganska skapligt sår, samt att jag hade dratt till mitt örhänge som inte sitter i på bilden, jag hade fan tur, kunde dratt upp örsnibben om jag haft riktigt otur. Men så illa blev det inte. Numera kommer min kollega kalla mig för Scarface, med all rätt men det hade varit mäktigare med ett sår mer i själva ansiktet, detta är liksom längs med käken vilket ser ganska mesigt ut. Får väl se hur det blir om några veckor. Kommer ju antagligen inte synas alls särskilt med tanke på min jävla beklädnad.

No comments: