Friday, November 4, 2011

Jag Går Inte Åt Samma Håll...

Ibland så gillar jag inte den jag tror jag är,
Ibland så gillar jag inte den jag är,
Ibland så gillar jag inte den jag vill vara.

Ibland så blir jag en ganska mörk människa,
Ibland så blir jag nästan en person få får se,
Ibland så får jag för mig att göra saker jag i det stora hela inte vill göra,
Ibland så vill jag göra saker bara för att motbevisa den alla tror jag är,
Ibland så vill jag bara göra saker för att visa att jag är.

Jag är inte den du tror jag är,
Jag är inte den du ser framför dig,
Jag är precis så mycket jag vill att du tar del av.

Ofta lyckas jag.

Ibland släpper jag frivilligt,
Ibland delar jag med mig,
Ibland fallerar jag.

Det finns alltid en strävan,
Det finns alltid ett hopp,
Det finns alltid en tanke,
Dem sakerna brukar oftast inte gå åt samma hål.

No comments: