Wednesday, November 9, 2011

Göteborgsvitsar I Natten...

Göteborgsvitsar I Natten

Vilket land i afrika är det farligast att vinterfiska i ? Tun-is-ien.

Om två kroater flyttar isär, blir dem särbo-kroater då ?

Glenn kom inte i tid, Hyssen va han då ?

Jag är feskare, och jag kan skilja agnarna från betet.

Fêskebilen krockade inatt, men det blev endast lättare laxskador.

Vet du varför miljöpartister äter så mycket popcorn och läsk, de är biobränsle.

Hörru Glenn vilken smart anka du har, jag vet det är en doktorand.

Hörru Glenn vilken trevlig fågel du har, jag vet det är en umgås.

Hur får vi upp veden på övervåningen ? Vi får väl elda upp den.

Karl till Ada, vad tycker du om läget i Angola ? Det Angårla inte mig.

Vet du vad göteborgaren sa till det jobbiga Star Warsfanet ? Gedâj.

Vad heter världens kantigaste djur ? Hônan.

Varför tycker utrikesministern om så mycket mex-mat ? För de är så nachonella.

Om man åker fast för fortkörning, kan man då kalla det för en gasolycka ?

Prästen är sjuk, han har fått psalmonella.

Skall du skaffa akvarium, då måste du se till att du inte har en fisk som stör.

Var kan man få information om skaldjur ? Ring hummerupplysningen.

De var änna tjôtig fågel, ja det är en hållapåfågel.

Jag känner att jag kan det här med att prioritera. Jag har typ haft ont i magen sedan sjusnåret för att jag vaknade och var hungrig, låg kvar i sängen till strax innan åttta, gick upp tittade lite vad det har hänt för saker ute i världen och spenderade dryga halvtimmen på att sitta och skriva det här istället för att äta. Känns som jag vet hur man gör.

No comments: