Friday, March 9, 2012

Down Pipe...

Jag är tillbaka från Staterna, mycket har setts, ätits och upplevts i det stora hela. Vart skall man börja ? Kanske i slutet av sagan, det var idag då jag fick höra ett mycket bekant ljud från min telefon:


Detta är nämligen min signal för meddelande, läser snabbt att jag fått "en faktura från telenor" går in på den och läser att de vill ha ca 2500 kr av mig. Fattar verkligen inte hur detta gått till, var helt 100 på att jag bara kört med Wi-Fi och inte haft på något som skall kostat mig en massa pengar för att hämta datatrafik. Visst hade jag ringt lite men inte så mycket ändå, bara nödvändiga samtal för att få tag på folk, för att hitta dem i folkmassor, för att bli insläppt i porten osv. men jag fick hålla mig ett par timmar till för att se vad det var som kostat mig. Det var ta mig fan mina jävla samtal som kanske totalt varat i 1½ timme lite drygt. Jaja, sånt som man får ta lärdom av, kolla upp ifall man kan fixa sig ett kontantkort som är billigt att ringa utomlands eller dylikt ifall man skall över till staterna.

No comments: