Wednesday, March 14, 2012

Dagen & Gårdagen...

Fan va jag är sleten, bara riktigt så där "jag-har-jobbat-hela-dagen-och-är-slut-och-skulle-kunna-sova-ståendes". Skönt på sätt och vis ändå att känna att man gör något.

Igår var jag på hockey med bror och far min. Frölunda - Brynäs, vi förlorade med 2-1. Det var segt, ännu jobbigare var att de verkar ha flyttat Goa Gubbar, eller så är det bara jag som är förvirrad. Var helt säker på att de brukade stå i andra "hörnet" av Scandinavium, hur som så satt vi "intill den" och tacka fan för att de lyckats uppfinna en "hockeyns vuvuzela" det är någon form av matchblad eller dylikt som är vikt som ett jävla dragspel. Problemet med skiten är att när folk väljer att slå det mot sina händer eller vad det nu kan vara så låter det sjukt högt och gällt att man får bara ont i öronen av skiten och särskilt när säkert närmare 10.000 slår dem i takt.

Hade ju naturligtvis turen också att hamna bredvid en inbiten frölundait som satt och skrek åt varenda spelare i Brynäs att de var äckliga, fega och gud vet vad mer. Trodde jag skulle få stå ut med "suputen" hela matchen som bara sitter och skriker en massa skit men det visade sig senare att han var ganska kunnig, såg en hel del saker jag missade och satt även stora delar av 3:e period och berömde de lag han verkade förakta så mycket för sitt oerhört fina passningsspel. Det var nog trots allt bara en sann hockeyälskare. Trots att han var högljudd och luktade en del öl så var han aldrig hotfull eller "otrevlig" mot oss trots att vi hejade på Brynäs och han var en vettig supporter trots allt, något jag inte väntat mig av de första 10 minuters intryck jag fick av honom.

No comments: