Tuesday, December 27, 2011

Man Blir Glad För Mindre...

Man blir glad för mindre...

Har precis suttit och tittat mig igenom Kick-Ass, typ helt i onödan !

Den var med på min lista på datorn men på den listan jag har på bloggen så var den inte med. Jag blev aningen tröttare när jag insåg detta. Filmen var intressant och underhållade de första typ 38 minuterna tills den lilla kissfittan kom in och förstörde allt. Jag hade köpt hela konceptet med en "superhjälte" utan super före och tänkte att detta kan bli intressant hur han kanske "lär sig" att fightas lite och lyckas ta sig fram i skiten trots att han inte direkt skall ha några förutsättningar för det. Men så kommer en 11-årig flicka och hennes downsyndromiga far och förstöra allt (förlåt alla ni som har downs, ni är sjukt mycket tuffare än Nicholas Cages någonsin kommer att vara). Den hade vissa schyssta sekvenser senare i filmen som var intressanta, mest foto och animationerna men i övrigt sög filmen ganska mycket och den skulle väl få en 4:a. Hade det inte varit för början som åtminstone gav filmen lite hopp hade den inte fått mer än .

No comments: