Sunday, December 25, 2011

Leksakshistoria Två...

För länge sedan så såg jag Toy Story för första gången, den första långfilm som helt och hållet var datoranimerad. Jag var 10 år när den kom och jag tror att jag såg den på engelska, hur som så har det kommit två filmer efter det. Som vanligt så brukar sällan uppföljare vara särskilt bra och särskilt när det gäller barnfilmer så känns det som om man verkligen kan göra vilken skit som helst för ungarna kommer titta på det oavsett. Hur som helst så såg jag Toy Story för ett tag sedan och uppskattade den fortfarnade väldigt mycket och det är så jävla mycket skämt som kanske "gick förbi en" när man var mindre just för det faktum att det är mycket referenser till andra filmer och populärkultur.

Sen när jag såg att Toy Story 3 låg på listan så ville jag hemskt gärna se 2:an innan, mest bara för att, men den fanns inte med på listan som jag har kopierat så jag tänkte att jag får fixa filmen en annan dag och så satt jag och bläddrade igenom filmerna jag hade på datorn och i den högen som jag har på datorn så ligger den med på slutet så jag satte på den och den var oerhört underhållande och definitivt en film man kan tänkas titta på igen. Jag är mäkta förvånad att den var så pass bra som den trots allt var, visst det är Pixar som gjort filmen så de säger ju en hel del men som sagt en uppföljare är alltid en uppföljare. Skulle jag haft med den på listan som jag har på min blogg så hade jag nog fan gett den minst en 6:a om inte kanske en 7:a. Den är nästan lika bra som orginalet...

No comments: