Tuesday, January 1, 2013

Ynka Fem Sekunder...

Ibland blir man snuvad på konfekten. Fan arg jag är, jag skyndar mig till bussen från Charles för svt för en gång skull komma hem i tid. Halkar nästan varje steg jag tar på asfalten för det är blankis, när jag väl är framme har jag någon minut till godo men bussen kommer inte och på displayen står det att den skall komma om 20 min, vilket inte stämmer överens med min app och jag kollar om det av någon chans går en från Bäckebolsmote, vilket det gör så jag får skynda mig till den för att hinna med.

Tittar inte så noga hur det var med byten, bara att jag skulle komma fram ungefär samma. Väl på bussen kollar jag upp det mer noggrant och sett att jag får vänta i 30 min på svingeln, kollar dock hur det är med den tidigare bussen och den Kan jag hinna med särskilt eftersom den är försenad två minuter. Så jag har mina förhoppningar men de blir ypperligt mindre vid ett fittans rödljus efter Tingstadstunneln. När jag väl kommer fram till svingeln sett jag bussen och börjar springa och hade jag bara haft fem sekunder till hade jag hunnit, jag lovar.

No comments: