Sunday, July 8, 2012

16:e Dagen...

Av någon konstig anledning har jag bara hållt mig till 3 saker som jag uppskattar även om det var fler saker som gjort mig glad den dagen. Skumt, jag vet. Hur som helst haft en riktigt fin dag idag och det är mer än 3 saker jag uppskattar idag:

* Vakna upp utan värsta baksmällan hos en god vän som låtit en krascha hos honom för natten.
* Kebabtallriken till frukost.
* Att när jag försökte swypea "kebabtallrik" fick jag fram "orgelfabrik" som första val.
* Lyssna på Finntroll och bli påmind om när jag hörde de för första gången, Slaget Vid Blodsälv.
* Premiärbadet uppe i Öxsjön.

Tidigare Dagar: 

Varit ute och gått i nästan två timmar, om man räknar bort tiden på systemet och en kortis på ICA. Som vanligt lyssnades det på P3 Dokumentär, denna gång om Det Svenska Kärnvapenprogramet; oerhört intressant.
Ringt en "massa" folk, skall ha lite förkrök hemma hos mig. Får se vilka som kommer och vart vi går men jag är redan igång.
Förkrök med utång. 

* En post av Yvett angående Absolut Kromata.
* Jag köpte mig ett par nya skor som troligtvis kommer göra under för mina fötter.
* Malin hörde rätt som det var av sig och ville bara kollat läget; vilket gjorde mig glad.
* I och med att hon hörde av sig messade jag Maria för att se om hon inte ville ta en kvällspromenad med mig.
* När jag var på väg in till stan och hoppade åter igen på bussen, som jag nyss hoppat av, i Partille centrum så var det kontrollanter om bord och det visade sig att jag stämplat fel. Istället för att bötfälla mig så rättade han bara till mig och sa vad jag skulle göra till nästa gång.
* Mina nya arbetsskor, det är sån skillnad att få stabilitet i fötterna och känna av att man verkligen inte "bara går och släpar fötterna efter sig". Även om jag fick skoskav av dem så har jag känt av en helt annan stabilitet än tidigare.
* En smått stamkund som frågade hur det var med mitt knä, hade lite problem med det för några månader sedan och ah... han hade inte varit där på ett tag och inte sett mig på ett tag. Tror det är han som sett mig springa förbi hans hus ett flertal gånger.
* Att filmer du varken hittar på torrentleech eller Piratebay återfinns, i sin helhet, på Youtube. Filmen jag syftar till är Fatherland. 
En underbar morgon med en soluppgång som möter en när man var på väg till jobbet.
Jag är en enastående truckförare.
Två kära vänner dyker snart upp. 
Min 20 min powernap som förlängdes och förlängdes tills den blev 2 timmar.
* Fixat lite lunch till mig själv innan jobbet börjar.
* Min chef och hans "slängkyss" när han gick från jobbet, har ganska roligt på jobbet ibland ändå.
* Fick kollat upp en sak med Skatteverket angående jämkning.
* Att strömavbrottet inte var särskilt långvarit.
* Inom loppet av en vecka ska 15 befintliga betaltoaletter i centrala Göteborg byggas om till gratistoaletter.
* Min brorsdotter och brodern själv dök upp på en snabbvisit.
* Att kunna "vara där" för sina vänner.
* Google och deras projekt, Endangered languages.
* Man kan mer än vad man tror om man bara ger sig fan på, gjorde lite mer övningar än vad jag trott först att jag skulle orka med.
* Jobbdagen gick hyffsat fort.
* Italien har faktiskt inte så äckliga frisyrer längre, de spelar bra och faller inte alls lika lätt som förr.
* Jag fick städat upp massor här hemma.
* Jag har fått äta en fantastisk god middag.
* En lugn och stilla kväll.
* Min chef försökte "pimpa ut mig" till sin polare.
* Har äntligen fått reda på vafan det är med mina fötter, men särskilt vad jag kan göra åt saken.
* Filmkväll med Sara.
* Den extra halvtimmen jag gav mig själv imorse för att få lite sovmorgon var guld värd !
* Japanerna och deras fantastiska sport, Bo-Taoshi, där det går ut på att du skall skydda din stolpe från att bli vält av motståndarlaget.
* Onsdagen och dess "nya" smeknamn, Lilla PatteKlämmardagen.
* Glad för att det är städat och fint på gården, det känns lite hoppfullt.
* Dagen har gått smärtfritt fram på jobbet, fått inventerat en del.
* Kände mig nere i varv och väldigt avslappnad när jag kom hem.
* Att jag är ledig idag. (Trodde igår kväll / inatt att jag skulle jobba, visade dock sig inte vara så)
* Att jag tagit i tu med mina ledproblem och kontaktat en sjukgymnast.
* 
Att jag börjat med detta projekt och att det kommer att få mig vara mer positiv.

No comments: