Sunday, December 23, 2012

Ink Master Sverige...

Snart tittat klart på Ink Master Sverige och vad skall man säga ? Det stämmer ju det man fick höra från Erik på Buzzstop 28 att det inte är mycket att ha, varför jag tittar vidare är en annan fråga vi kan ta vid senare tillfälle. Hur som helst så har man "alltid" hört om att skall man tatuera sig i Sverige skall man gå till Heidi som skall vara hur grym som helst och det andra var också att det är sjukt lång väntetid. Det senaste jag hörde var 2-3 år, om det nu stämmer har jag inte helt koll på en sak som jag vet efter att ha tittat på Ink Master Sverige är att Heidi är en person jag inte kommer att söka upp för att tatuera mig hos.

Dels så får jag inga direkta bra vibbar av henne som person i programmet, jag vill gärna kunna "hänga" med min tatuerare och prata under tiden för annars blir det extremt långtråkigt och man slappnar inte av lika lätt samt att hennes galleri hon hade på hemsidan var inte direkt något som intresserade mig. Visst det var inte så att de var dåligt gjorda bara mer att stilen ger mig inget och känner inte att hon kanske kan förmedla och ge mig det jag är ute efter. Jag går då hellre till någon som kanske inte jobbat lika länge som kanske inte är lika tekniskt bra eller har så bred erfarenhet som jag kan tänka mig Heidi har men då kommer jag få en tatuering som jag vill ha och blir nöjd med.

Lite som när jag går och piercar mig, kanske inte går till den mest skillade i stan och "erkända" men jag tycker om personerna som jobbar där och stället ger mig sköna vibbar. Visst en av dem jag gjorde blev lite sne, jag fick ta ut den och den kanske inte hade blivit det om jag gått hos Ed vad vet jag...? De kanske inte alltid blir perfekt men å andra sidan är jag inte heller perfekt och dessutom är de gjorda med värme och kärlek och är viktigare för mig än att allt blir till 100 procent.

No comments: