Tuesday, October 18, 2011

En Numera Fungerade Dator...

Jag måste tacka en viss person vid namn David om jag minns rätt. Han fixade nämligen min dator som har levt ett eget liv enda sedan jag byggde ihop den. Jag har aldrig kunnat stänga av den då den alltid startat upp av sig själv efter typ 20 sekunder efter att den "dött", så hela tiden så har jag fått stänga av mitt nätaggregat för att den inte skall få ström och slå på sig själv. Sedan början har jag varit "smått övertygad" om att det kunnat vara något med själva knappen men eftersom jag inte är någon datornörd så har jag fått tillförlita mig på andra med lite mer kunskap och de verkade vara minst lika förvirrade som jag var.

Det hela slutade med att David satt och pillade och hittade någon bit som satt fast och gjorde att den stora plastbit som man trycker på den riktiga knappen hade kilat fast sig och var ständigt intryckt vilket resulterade till att datorn tycktes leva sitt egna liv. Nu är problemet fixat och jag slipper skicka in datorn till Komplett och jag är överlycklig !

No comments: